Week 1 & 2 - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Irene Steijn - WaarBenJij.nu Week 1 & 2 - Reisverslag uit Castellón de la Plana, Spanje van Irene Steijn - WaarBenJij.nu

Week 1 & 2

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 November 2015 | Spanje, Castellón de la Plana

Hola,

Eindelijk na ruim 2 weken weer een update over hoe het hier gaat! Ons wifi is erg slecht dus vandaar dat her zolang duurde, ik schrijf dit nu namelijk vanuit de biblioteca!

De dag na aankomst, moesten we gelijk om 9:00 naar school voor onze eerste Spaanse lessen. Na een keer verkeerd gelopen te zijn, hadden we het gelukkig al snel gevonden. Spaans is heel leuk om te leren maar ook wel lastig als je er nog geen woord van kent. We hebben tot nu toe heel veel geleerd en proberen het zoveel mogelijk toe te passen door met mensen op straat te praten wat soms heel grappig is omdat ze hier geen woord Engels spreken en je er soms helemaal niks van snapt.

De eerste dag moesten we ook boodschappen doen. We gingen met de bus, wat ons best goed afging. We gingen naar een heel groot winkelcentrum waar ook en Primark en H&M zitten, het was dus net alsof we thuis waren. Daarna naar een Supermarkt, die zo groot was als een sporthal(misschien zelfs wel groter;)). Deze supermarkt was ook gelijk een kruidvat, kledingwinkel en mediamarkt in 1.

De eerste dag werden we gelijk uitgenodigd voor een whatsapp groep waar de andere Nederlandse studenten zitten. Dit zijn ongeveer 30 andere studenten van verschillende opleidingen. We werden heel hartelijk ontvangen en de ene uitnodiging na de ander volgde om mee uit te gaan of wat te komen drinken. Op Donderdagavond komen we met internationale studenten bij elkaar in een café om gezellig wat te drinken, andere mensen te leren kennen en om Spaans te praten. Daar hebben we veel nieuwe mensen leren kennen. Daarna zijn we naar tascas geweest, een plein in het centrum van Castellon waar mensen uit Castellón samen komen om wat te drinken. Mega druk en super gezellig. Daarna zijn we nog uitgeweest, maar hier begint het uitgaansleven pas om 03:00 en wij zijn daarvoor naar huis geweest omdat we de volgende ochtend school hadden om 09:00. Vrijdag en Zaterdag zijn we wel uitgeweest. En omdat het hier pas rond 03:00 start, lig je rond 07:00 in je bed...Maar het waren 2 super leuke avonden.

Afgelopen week hebben we niet zoveel gedaan. We hebben dinsdag avond bij 5 andere Nederlandse jongens gegeten en we zijn Vrijdag naar het strand geweest! Het was heerlijk weer maar te koud om te zwemmen. We hebben dus maar een hamburger gegeten en zijn gezellig over het strand gelopen en foto's gemaakt, want ja, dat doen we hier nog niet genoeg.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Valencia geweest. Valencia is een prachtige stad waar we zeker vaker heen gaan.

's avonds zijn we nog uitgeweest en Zondag was een chill dagje!

Ik hoop dat de volgende update snel zal volgen en dan heb ik vast weer veel te vertellen.

Buenas tardes!
Irene

• 24 November 2015 - 21:01

Sonja:

Hoi Irene,

Zo te lezen heb je het prima naar je zin en heb je genoeg te doen.
    Veel plezier en succes met je studie xx

• 24 November 2015 - 21:23

Erna :

Is tot nu toe erg leuk volgens mij! Je hebt veel nieuwe vrienden en je verveelt je niet! Leuk om je zo te kunnen volgen veel plezier liefs je tantetje xxxx

• 24 November 2015 - 23:13

Dees:

Super leuk om je verhalen te lezen Irene. Is het niet gek om daar zonder ons rond te lopen